DIDÁCTICA DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES Y DE LA SOSTENIBILIDAD
DCEyS
Universidad de Málaga
Málaga, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Málaga (19)
2024
2023
-
The dominant model of meat production and consumption as a socially acute question for activist education
Cultural Studies of Science Education, Vol. 18, Núm. 3, pp. 911-935
2022
-
Encouraging a Gender Perspective in Science Education: A Learning Experience for Pre-Service Early Childhood Education Teachers
International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, Vol. 30, Núm. 1
-
Factors to consider from education to promote an image of science and technology with a gender perspective
Heliyon, Vol. 8, Núm. 10
-
How Can Socio-scientific Issues Help Develop Critical Thinking in Chemistry Education? A Reflection on the Problem of Plastics
Journal of Chemical Education, Vol. 99, Núm. 10, pp. 3435-3442
-
Imagen de la ciencia desde una perspectiva de género en estudiantes de ciclos formativos
30 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: la enseñanza de las ciencias en un entorno intercultural
-
Insights into ROS-dependent signalling underlying transcriptomic plant responses to the herbicide 2,4-D
Plant Cell and Environment, Vol. 45, Núm. 2, pp. 572-590
-
Plásticos: revisión bibliográfica en Didáctica de las Ciencias Experimentales (2010-2019)
Revista de educación, Núm. 397, pp. 261-292
2021
-
El nuevo cementerio nuclear, ¿a quién le afecta? Elaboración de mapas de controversia en la formación inicial del profesorado de ciencias
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Should We Ban Single-Use Plastics? A Role-Playing Game to Argue and Make Decisions in a Grade-8 School Chemistry Class
Journal of Chemical Education, Vol. 98, Núm. 12, pp. 3947-3956
-
The Nature of Science and Citizenship: a Delphi Analysis
Research in Science Education, Vol. 51, Núm. 3, pp. 791-818
-
Trabajando la visibilidad de mujeres científicas mediante talleres educativos: Una propuesta para la formación del profesorado de Educación Infantil
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
2020
-
Imagen de las ciencias de futuras maestras de Educación Infantil desde una perspectiva de género
Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974, Vol. 4, Núm. 2, pp. 59-66
-
Trabajar la argumentación a través de un juego de rol: ¿debemos instalar el cementerio nuclear?
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 38, Núm. 3, pp. 125-142
2019
-
"ON THE SHOULDERS OF GIANTS" THE HISTORY OF WOMEN AND MEN IN PHYSICS AS A TEACHING INNOVATION IN ENGINEERING DEGREES
13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019)
2016
-
Knowledge as an aspect of scientific competence for citizenship: results of a Delphi study in Spain
International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement, Vol. 6, Núm. 4, pp. 355-368
2015
-
Key aspects of scientific competence for citizenship: A Delphi study of the expert community in Spain
Journal of Research in Science Teaching, Vol. 52, Núm. 2, pp. 164-198
2014
-
Influencia de la metodologia didáctica en la conexión entre situaciones prácticas y teoría
Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo, 2014 II Congreso internacional de ciencias de la educación y del desarrollo. Granada (España), 25-27 de Junio de 2014 (Asociación Española de Psicología Conductual AEPC), pp. 554-562
-
Six thousand years of coastline evolution in the Guadalfeo deltaic system (southern Iberian Peninsula)
Geomorphology, Vol. 206, pp. 374-391