JUAN
DÍAZ GODINO
Investigador en el periodo 2019-2020
Universitat de Barcelona
Barcelona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de Barcelona (15)
2023
-
Comparing the views of the theory of objectification and the onto-semiotic approach on the school algebra nature and learning
Mathematics Education Research Journal, Vol. 35, Núm. 3, pp. 475-496
2022
-
SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2018
-
Análisis de narrativas de futuros profesores con el modelo de conocimientos y competencias didáctico-matemáticas (ccdm)
Investigación en Educación Matemática XXII
-
Assessing key epistemic features of didactic-mathematical knowledge of prospective teachers: the case of the derivative
Journal of Mathematics Teacher Education, Vol. 21, Núm. 1, pp. 63-94
-
Conocimientos profesionales en el diseño y gestión de una clase sobre semejanza de triángulos. Análisis con herramientas del modelo CCDM
Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 13, pp. 63-83
2017
-
Enfoque ontosemiótico de los conocimientos y competencias del profesor de matemáticas
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 31, Núm. 57, pp. 90-113
2016
-
Articulando conocimientos y competencias del profesor de matemáticas: El modelo CCDM
Investigación en Educación Matemática XX
-
Articulating mathematics teachers' knowledge and competences: the DMKC model
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XX
2015
-
A proposal for the analysis of prospective teachers' mathematical practices on derivatives
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 29, Núm. 51, pp. 60-89
2014
-
El Caso Victor: Dificultades metacognitivas en la resolución de problema
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 28, Núm. 48, pp. 255-275
-
Explorando aspectos relevantes del conocimiento didáctico-matemático sobre la derivada de profesores en formación inicial
Investigación en Educación Matemática XVIII
2013
-
The emergence of objects from mathematical practices
Educational Studies in Mathematics, Vol. 82, Núm. 1, pp. 97-124
2012
-
One episode, two lenses: A reflective analysis of student learning with computer algebra from instrumental and onto-semiotic perspectives
Educational Studies in Mathematics, Vol. 82, Núm. 1, pp. 23-49
2011
-
Why is the learning of elementary arithmetic concepts difficult? Semiotic tools for understanding the nature of mathematical objects
Educational Studies in Mathematics, Vol. 77, Núm. 2-3, pp. 247-265
2007
-
The onto-semiotic approach to research in mathematics education
ZDM - International Journal on Mathematics Education, Vol. 39, Núm. 1-2, pp. 127-135