Publicaciones (70) Publicaciones de JOSÉ LUIS ORTEGA MARTÍN

2024

  1. Motivation as a Key Factor in the Process of Learning English for the Elderly

    International Journal of Literacies, Vol. 31, Núm. 2, pp. 23-39

2023

  1. Análisis DAFO del proceso de aprendizaje del inglés en personas mayores

    Aula abierta, Vol. 52, Núm. 4, pp. 381-387

  2. Burnout, estrés y resiliencia en el proceso de oposición a cuerpos educativos

    Revista de educación, Núm. 402, pp. 31-54

  3. Challenges for multicultural and plurilingual learning. Policies and practices in Andalusia

    Retos en el sistema educativo ante la multiculturalidad y el plurilingüismo: Educación Primaria y Secundaria (Octaedro), pp. 209

  4. Development of EFL Teachers’ Digital Competence in the Adoption of Blended Learning

    Language Related Research, Vol. 14, Núm. 5, pp. 1-25

  5. Diversidad y creatividad. Beneficiosde la diversidad cultural en elaula de lenguas extranjeras

    Retos en el sistema educativo ante la multiculturalidad y el plurilingüismo: Educación Primaria y Secundaria (Octaedro), pp. 87

  6. EFL teaching through Total Physical Response and Physical Activity on Higher Education students: A systematic review

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 7, pp. 109-120

  7. Enhancing EFL students’ engagement in online synchronous classes: The role of the Mentimeter platform

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  8. Introduction: [Porta Linguarum, Special issue 2023c, December 2023]

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 9, pp. 7-11

  9. Let’s Get Digital: ICT Training Needs in Pre-Service Language Teaching

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 12

  10. Nuevas tecnologías y aproximaciones a estudios sobre lengua, lingüística y traducción coord.

    Dykinson

  11. SWOT Analysis of the English Language Learning Process in Senior Learners

    Aula Abierta, Vol. 52, Núm. 4, pp. 381-387

  12. The Impact of Service Learning on Academic, Professional and Physical Wellbeing Competences of EFL Teacher Education Students

    International journal of environmental research and public health, Vol. 20, Núm. 6

  13. The Predicting Role of EFL Students’ Achievement Emotions and Technological Self-efficacy in Their Technology Acceptance

    Asia-Pacific Education Researcher

  14. The impact of blended learning-based scaffolding techniques on learners’ self-efficacy and willingness to communicate

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 40, pp. 253-273

  15. The interplay between academic performance, emotional intelligence, and self-concept as predictors of violent behavior in higher education: a multi-group structural equation modeling

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  16. Towards Innovative Research Approaches to Investigating the Role of Emotional Variables in Promoting Language Teachers’ and Learners’ Mental Health

    International Journal of Mental Health Promotion, Vol. 25, Núm. 7, pp. 823-832

  17. Use of ICTs and the Digital Competences of Foreign Language Teachers before and during the State of Alarm

    Language Related Research, Vol. 14, Núm. 1, pp. 145-166

2022

  1. Competencias y Aprendizaje-Servicio mediante actividad física en futuros docentes de inglés

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 45, pp. 821-832

  2. Conversaciones con Daniel Madrid

    Investigación e innovación en didáctica de la lengua y la literatura: Homenaje a Daniel Madrid Fernández (Editorial GEU), pp. 505-516