MARÍA DEL CARMEN
PICHARDO MARTÍNEZ
CATEDRÁTICA DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (125) Publicaciones de MARÍA DEL CARMEN PICHARDO MARTÍNEZ
2024
-
Identifying higher education students’ profiles of academic engagement and burnout and analysing their predictors and outcomes
European Journal of Psychology of Education, Vol. 39, Núm. 4, pp. 4181-4206
-
In memoria de Fernando Justicia Justicia
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 22, Núm. 62, pp. 1-10
2023
2022
-
Aligning personal and collective interests in emerging adults during the COVID-19 emergency in Italy
Journal of Community Psychology, Vol. 50, Núm. 5, pp. 2177-2197
-
Nature vs nurture: learning conceptions and environment as precursors to learning strategy patterns and their outcomes
Higher Education Research and Development, Vol. 41, Núm. 7, pp. 2408-2425
2021
-
An integrated test of multidimensionality, convergent, discriminant and criterion validity of the course experience questionnaire: an exploratory structural equation modelling
Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 46, Núm. 2, pp. 256-268
-
Can we manage behavioral problems through the development of children’s social-emotional regulated behavior? Longitudinal study of a preschool program
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 16
-
Effect of the EFE-P program on the improvement of executive functions in Early Childhood Education
Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 1, pp. 20-27
-
Executive functions and problematic internet use among university students: The mediator role of self-esteem
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 19
-
Problematic internet use among university students and its relationship with social skills
Brain Sciences, Vol. 11, Núm. 10
-
Reducing aggression by developing emotional and inhibitory control
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 10
2020
-
Promoting social competence in preschool with an executive functions program conducted by teachers
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
2019
-
Editorial REUGRA (2019) Vol. 26
Revista de educación de la Universidad de Granada, Núm. 26, pp. 7-8
-
Evaluación del programa “Aprender a Convivir en Casa”. Estudio piloto para padres de Educación Infantil
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 17, Núm. 47, pp. 149-168
-
Factores de riesgo y protección para el uso problemático de los dispositivos móviles
Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación (Dykinson), pp. 2479-2489
-
Family and teacher’s perception about the effects of Aprender a Convivir en Casa pilot program
Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 6, Núm. 3, pp. 88-94
-
Madurez Neuropsicológica y uso de las TIC en el aprendizaje del inglés
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 17, Núm. 47, pp. 27-54
-
Uso problemático de internet y dispositivos móviles
Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación (Dykinson), pp. 2432-2444
2018
-
Evaluación de las funciones ejecutivas en educación infantil
Educación, salud y psicología: logros y retos de futuro (Editorial Universidad de Almería (edual)), pp. 48
-
Relación entre la educación inclusiva y la calidad de vida
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 53-62