JOSÉ MARÍA
ROMERO RODRÍGUEZ
PROF. AYUDANTE DOCTOR
GERARDO
GÓMEZ GARCÍA
Investigador en el periodo 2021-2021
Publicaciones en las que colabora con GERARDO GÓMEZ GARCÍA (35)
2022
-
An Explanatory Model of Problematic Internet Use of Southern Spanish University Students
Social Science Computer Review, Vol. 40, Núm. 5, pp. 1171-1185
-
Digitalización de la Universidad por Covid-19: impacto en el aprendizaje y factores psicosociales de los estudiantes
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 25, Núm. 2, pp. 153-172
-
Educational Challenges of Higher Education: Validation of the Information Competence Scale for Future Teachers (ICS-FT)
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 1
-
Impacto del modelo flipped classroom en el desarrollo de la competencia informacional en futuros maestros
Retos de la investigación y la innovación en la sociedad del conocimiento (Dykinson), pp. 343-363
-
Sexting in times of confinement. An analysis of sending online sexual content before and during COVID-19 pandemic amongst university students
KOME, Vol. 10, Núm. 1, pp. 19-31
-
Sharing images or videos of minors online: Validation of the Sharenting Evaluation Scale (SES)
Children and Youth Services Review, Vol. 136
2021
-
Analysis of Good Teaching Practices with Mobile Devices at the University: Design and Validation of the APMU Scale
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 16, Núm. 1, pp. 2-10
-
Análisis bibliométrico acerca de la productividad científica sobre alfabetización informacional en el contexto de las tecnologías de la información y la comunicación
Innovación e investigación con tecnología educativa (Octaedro), pp. 117-126
-
Gamificación por insignias para la igualdad y equidad de género en Educación Superior
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 35, pp. 184-198
-
Mobile learning in pre-service teacher education: Perceived usefulness of AR technology in primary education
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 6
-
Productivity analysis around information literacy in the higher education stage
Texto Livre, Vol. 14, Núm. 2
-
Productivity analysis around information literacy in the higher education stage
Sustainable Development of Mountain Territories, Vol. 14, Núm. 2
-
Social and Emotional Learning in the Ibero-American Context: A Systematic Review
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Teachers' perceptions of digital competence at the lifelong learning stage
Heliyon, Vol. 7, Núm. 7
-
Uso de los dispositivos móviles en educación superior: relación con el rendimiento académico y la autorregulación del aprendizaje
Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 3, pp. 327-335
2020
-
Aislamiento social y uso de las tic en personas mayores en época de pandemia, Covid 19: Revisión sistemática
Desafíos de investigación educativa durante la pandemia COVID19 (Dykinson), pp. 17-25
-
Altas capacidades intelectuales en la educación del siglo XXI: el papel de la tecnología y gestión
Contextos y procesos en investigación educativa (Octaedro), pp. 77-92
-
Considerations on the implications of the internet of things in spanish universities: The usefulness perceived by professors
Future Internet, Vol. 12, Núm. 8, pp. 1-13
-
Effect of the flipped classroom and gamification methods in the development of a didactic unit on healthy habits and diet in primary education
Nutrients, Vol. 12, Núm. 8, pp. 1-15
-
Impact of the flipped classroom method in the mathematical area: A systematic review
Mathematics, Vol. 8, Núm. 12, pp. 1-11