Publicaciones en las que colabora con Pedro Gómez Guzmán (25)

2022

  1. Trends in learning and teaching of geometry: The case of the Geometry and its Applications Meeting

    International Electronic Journal of Mathematics Education, Vol. 17, Núm. 4

2020

  1. Colombian Community of Mathematics Education: A documentary characterization

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 64, Núm. 68, pp. 1221-1242

2018

  1. Acquiring the notion of learning hypotheses in mathematics teacher education

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 32, Núm. 61, pp. 459-479

  2. Relaciones funcionales y estrategias de alumnos de primero de Educación Primaria en un contexto funcional

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 36, Núm. 3, pp. 59-78

2016

  1. Conocimiento matemático sobre números y operaciones de los estudiantes de magisterio

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 135-158

  2. Prospective teachers’ understanding of the multiplicative part-whole relationship of fraction

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 92, Núm. 1, pp. 129-146

2015

  1. Conocimiento didáctico sobre números y operaciones: una comparación internacional

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 13, Núm. 35, pp. 47-72

  2. La enseñanza inicial del concepto de fracción por maestros en formación

    Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 18, pp. 9-23

2013

  1. Development of a taxonomy for key terms in mathematics education and its use in a digital repository

    Library Philosophy and Practice, Vol. 2013

  2. STRUCTURE OF PRIMARY MATHEMATICS TEACHER EDUCATION PROGRAMS IN SPAIN

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 11, Núm. 4, pp. 879-894

2011

  1. La fenomenología en la formación de profesores de matemáticas.

    Voces y Silencios, Vol. 2, Núm. 3, pp. 78-89

2007

  1. Assessing the relevance of higher education courses

    Evaluation and Program Planning, Vol. 30, Núm. 2, pp. 149-160

  2. Desarrollo del conocimiento didáctico en un plan de formación inicial de profesores de matemáticas de secundaria

    Desarrollo del conocimiento didáctico en un plan de formación inicial de profesores de matemáticas de secundaria

  3. Trayectorias Hipotéticas de Aprendizaje en la Formación Inicial de Profesores de Matemáticas de Secundaria

    PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 1, Núm. 2