FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN Y DEL DEPORTE MELILLA
FACULTAD
Universidad de Zaragoza
Zaragoza, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Zaragoza (32)
2023
2021
-
Benefits of regular table tennis practice in body composition and physical fitness compared to physically active children aged 10–11 years
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 6, pp. 1-11
-
Mediation role of cardiorespiratory fitness on the association between fatness and cardiometabolic risk in European adolescents: The HELENA study
Journal of Sport and Health Science, Vol. 10, Núm. 3, pp. 360-367
2020
-
Feasibility and reliability of a questionnaire to assess the mode, frequency, distance and time of commuting to and from school: The paco study.
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 14, pp. 1-15
-
Impact of problematic smartphone use and instagram use intensity on self-esteem with university students from physical education
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 12, pp. 1-10
-
La competencia digital de los estudiantes de educación y su adquisición en la formación inicial
La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 701-705
-
Psychometric characteristics of a commuting-to-school behaviour questionnaire for families
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 22, pp. 1-12
-
Psychometric properties of the teachers’, parents’ and peers’ versions of the Perceived Autonomy Support Scale for Active Commuting to and from School (PASS-ACS) in children and adolescents
Travel Behaviour and Society, Vol. 20, pp. 322-330
-
Validation of the Basic Psychological Need Satisfaction in Active Commuting to and from School (BPNS-ACS) Scale in Spanish young people
Journal of Transport and Health, Vol. 16
-
WhatsApp and Google Drive Influence on Pre-service Students’ Learning
Frontiers in Education, Vol. 5
2019
-
Análisis del comportamiento sexual de riesgo y la influencia del grado de religiosidad en jóvenes universitarios de distintas culturas de la ciudad de Melilla
Libro de Abstracts del I Congreso Internacional de Sexualidad: expresando la Diversidad
-
La complementariedad educativa de los asistentes virtuales: presente y futuro
Investigación, Innovación docente y TIC: nuevos horizontes educativos (Dykinson), pp. 1105-1118
-
Understanding the motivational processes involved in adolescents’ active commuting behaviour: Development and validation of the Behavioural Regulation in Active Commuting to and from School (BR-ACS) Questionnaire
Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Vol. 62, pp. 615-625
-
Values and Intercultural Experiences Through Picture Books
Reading Teacher, Vol. 73, Núm. 2, pp. 205-213
2018
-
Análisis de la metodología A.B.P. para el desarrollo de competencias en Educación Superior.
IV Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa INNOVAGOGÍA 2018: libro de actas. 20, 21 y 22 de marzo 2018
-
Kahoot, la gamificación en el aula en el siglo XXI
Edunovatic 2017. Conference proceedings: 2nd Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT. 12 - 14 December, 2017
2016
-
La Educación inclusiva intercultural en Latinoamericana. Análisis legislativo
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 9, Núm. 2, pp. 1-17
-
La educación física como medio de inclusión educativa: La importancia de educar en valores interculturales
Investigación educativa y salud transcultural en contextos multiculturales (Editorial Universidad de Almería (edual)), pp. 166-172
2015
-
La importancia de la investigación en la práctica educativa
Educando el futuro: libro de actas del Segundo Congreso Psicoeducativo. Resúmenes de propuestas innovadoras
-
La presencia de la educación inclusiva en las escuelas actuales: el papel de la universidad en la formación de nuevos maestros
Educando el futuro: libro de actas del Segundo Congreso Psicoeducativo. Resúmenes de propuestas innovadoras