ÍTACA
Investigación en la transformación de los contextos y aprendizajes
Publications (153) Publications in which a researcher has participated
2024
-
A practical approach to quantitative research designs
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 17, Núm. 35, pp. 117-132
-
A systematic review to evaluate the risk of bias of meta-analyses reporting experimental educational interventions focused on academic performance
Cogent Education, Vol. 11, Núm. 1
-
Acción tutorial y la importancia del mediador comunicativo: intervención con estudiantes de educación primaria
Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 1814-1824
-
Analysis of Work Skills and Social Skills Necessary for Teamwork of Unaccompanied Foreign Minors
Journal of Positive Psychology and Wellbeing, Vol. 8, Núm. 1, pp. 143 – 154
-
Análisis cienciométrico y redes bibliométricas como base para la investigación educativa de las trayectorias de aprendizaje
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 275-288
-
Aprendizaje y enseñanza de las materias de la especialidad de Servicios a la Comunidad
Máster Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES - Universidad Internacional de Andalucía) (Universidad Internacional de Andalucía), pp. 337-425
-
Association between modality of teaching and academic performance, with learning strategies in higher education
RED: revista de educación a distancia, Vol. 24, Núm. 80
-
Bibliometric Study of Scientific Output Between 2011 and 2020 Regarding Teaching-Learning of the Sciences Through Comic Books
SAGE Open, Vol. 14, Núm. 1
-
Capacidades de Liderazgo de Directores de Escuelas Chilenas según las Percepciones de sus Docentes
International Journal of Educational Leadership and Management, Vol. 2, pp. 135-156
-
Cybervictim vs. cyberaggressor. profile determination and comparison through artificial neural networks
Vulnerable Children and Youth Studies, Vol. 19, Núm. 2, pp. 288-308
-
Desempeño académico y autoconcepto como mediadores de hábitos saludables: modelo lineal en adolescentes
Journal of sport and health research, Vol. 16, Núm. 1
-
Design and Evaluation of an Innovative Pedagogical Strategy for Undergraduate Medical Students Learning Chemistry
Journal of Chemical Education, Vol. 101, Núm. 2, pp. 247-258
-
EQUATOR-Network: a roadmap to improve the quality and transparency of research reporting
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 17, Núm. 35, pp. 108-116
-
Educational challenges and visibility of vulnerable groups and unaccompanied migrant children and adolescents: Tackling social exclusion
Exploring Educational Equity at the Intersection of Policy and Practice (IGI Global), pp. 41-60
-
El papel de la virtualidad en las estrategias de aprendizaje y la prevención del estrés en educación superior
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 2, pp. 89-113
-
Exploring Social Skills in Students of Diverse Cultural Identities in Primary Education
Societies, Vol. 14, Núm. 9
-
Flipped learning como herramienta generadora de mejoras académicas en educación superior
Revista Fuentes, Vol. 26, Vol. 1, pp. 13-22
-
Habilidades sociales en mujeres inmigrantes víctimas de violencia machista en Melilla
Presente y futuro de Melilla: Estrategias de gobernanza y políticas públicas (Dykinson), pp. 553-566
-
Job Satisfaction in Primary and Secondary School Teachers in Areas under the Andalusian Regional Strategy for Social Cohesion and Inclusion in Disadvantaged Areas (ARSSCIDA)
The International Journal of Diversity in Education, Vol. 2, pp. 59-80
-
La Evaluación de un modelo de Innovación Pedagógica basado en Comunidades Profesionales de Aprendizaje
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 28, Núm. 1, pp. 1-24