ÍTACA
Investigación en la transformación de los contextos y aprendizajes
Publications (168) Publications in which a researcher has participated
2025
-
Bibliometric Review of Factors Influencing University Dropout (2018-2022): An Analysis of Scientific Literature
European Journal of Educational Research, Vol. 14, Núm. 1, pp. 167-183
-
Multivariate Analysis of Influential Factors in the Perceptions of Educational Quality: A Focus on University Students in Multicultural Contexts
International Journal of Learner Diversity and Identities, Vol. 32, Núm. 1, pp. 79-94
-
¿Se asocia el autoconcepto y la inteligencia emocional con los hábitos saludables y el rendimiento escolar?
Revista de Investigación Educativa
-
¿Se asocia el autoconcepto y la inteligencia emocional con los hábitos saludables y el rendimiento escolar?: un modelo estructural según sexo
Revista de investigación educativa, RIE, Núm. 43
2024
-
A practical approach to quantitative research designs
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 17, Núm. 35, pp. 117-132
-
A systematic review to evaluate the risk of bias of meta-analyses reporting experimental educational interventions focused on academic performance
Cogent Education, Vol. 11, Núm. 1
-
Acción tutorial y la importancia del mediador comunicativo: intervención con estudiantes de educación primaria
Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 1814-1824
-
Adaptation and validation of a questionnaire for measuring nursing degree lecturers’ perceptions of using active teaching/learning methods in university education
Journal of Further and Higher Education
-
Analysis of Work Skills and Social Skills Necessary for Teamwork of Unaccompanied Foreign Minors
Journal of Positive Psychology and Wellbeing, Vol. 8, Núm. 1, pp. 143 – 154
-
Análisis cienciométrico y redes bibliométricas como base para la investigación educativa de las trayectorias de aprendizaje
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 275-288
-
Análisis del grado de implicación y participación escolar de las familias de estudiantes que residen en zonas Eracis
Know and Share Psychology, Vol. 5, Núm. 4, pp. 111-139
-
Aprendizaje y enseñanza de las materias de la especialidad de Servicios a la Comunidad
Máster Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES - Universidad Internacional de Andalucía) (Universidad Internacional de Andalucía), pp. 337-425
-
Association between modality of teaching and academic performance, with learning strategies in higher education
RED: revista de educación a distancia, Vol. 24, Núm. 80
-
Bibliometric Study of Scientific Output Between 2011 and 2020 Regarding Teaching-Learning of the Sciences Through Comic Books
SAGE Open, Vol. 14, Núm. 1
-
Capacidades de Liderazgo de Directores de Escuelas Chilenas según las Percepciones de sus Docentes
International Journal of Educational Leadership and Management, Vol. 2, pp. 135-156
-
Confiabilidad y validez del constructo de aceptación de la tecnología en estudiantes dominicanos de Educación Superior
Libro de Actas del 4.º Congreso Caribeño de Investigación Educativa: Innovación para una Educación de Calidad
-
Cybervictim vs. cyberaggressor. profile determination and comparison through artificial neural networks
Vulnerable Children and Youth Studies, Vol. 19, Núm. 2, pp. 288-308
-
Desempeño académico y autoconcepto como mediadores de hábitos saludables: modelo lineal en adolescentes
Journal of sport and health research, Vol. 16, Núm. 1
-
Design and Evaluation of an Innovative Pedagogical Strategy for Undergraduate Medical Students Learning Chemistry
Journal of Chemical Education, Vol. 101, Núm. 2, pp. 247-258
-
EQUATOR-Network: a roadmap to improve the quality and transparency of research reporting
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 17, Núm. 35, pp. 108-116