Publicacións (147) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2024

  1. A practical approach to quantitative research designs

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 17, Núm. 35, pp. 117-132

  2. A systematic review to evaluate the risk of bias of meta-analyses reporting experimental educational interventions focused on academic performance

    Cogent Education, Vol. 11, Núm. 1

  3. Acción tutorial y la importancia del mediador comunicativo: intervención con estudiantes de educación primaria

    Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 1814-1824

  4. Analysis of Work Skills and Social Skills Necessary for Teamwork of Unaccompanied Foreign Minors

    Journal of Positive Psychology and Wellbeing, Vol. 8, Núm. 1, pp. 143 – 154

  5. Aprendizaje y enseñanza de las materias de la especialidad de Servicios a la Comunidad

    Máster Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES - Universidad Internacional de Andalucía) (Universidad Internacional de Andalucía), pp. 337-425

  6. Association between modality of teaching and academic performance, with learning strategies in higher education

    RED: revista de educación a distancia, Vol. 24, Núm. 80

  7. Bibliometric Study of Scientific Output Between 2011 and 2020 Regarding Teaching-Learning of the Sciences Through Comic Books

    SAGE Open, Vol. 14, Núm. 1

  8. Capacidades de Liderazgo de Directores de Escuelas Chilenas según las Percepciones de sus Docentes

    International Journal of Educational Leadership and Management, Vol. 2, pp. 135-156

  9. Cybervictim vs. cyberaggressor. profile determination and comparison through artificial neural networks

    Vulnerable Children and Youth Studies, Vol. 19, Núm. 2, pp. 288-308

  10. Desempeño académico y autoconcepto como mediadores de hábitos saludables: modelo lineal en adolescentes

    Journal of sport and health research, Vol. 16, Núm. 1

  11. Design and Evaluation of an Innovative Pedagogical Strategy for Undergraduate Medical Students Learning Chemistry

    Journal of Chemical Education, Vol. 101, Núm. 2, pp. 247-258

  12. EQUATOR-Network: a roadmap to improve the quality and transparency of research reporting

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 17, Núm. 35, pp. 108-116

  13. Educational challenges and visibility of vulnerable groups and unaccompanied migrant children and adolescents: Tackling social exclusion

    Exploring Educational Equity at the Intersection of Policy and Practice (IGI Global), pp. 41-60

  14. El papel de la virtualidad en las estrategias de aprendizaje y la prevención del estrés en educación superior

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 2, pp. 89-113

  15. Flipped learning como herramienta generadora de mejoras académicas en educación superior

    Revista Fuentes, Vol. 26, Vol. 1, pp. 13-22

  16. Habilidades sociales en mujeres inmigrantes víctimas de violencia machista en Melilla

    Presente y futuro de Melilla: Estrategias de gobernanza y políticas públicas (Dykinson), pp. 553-566

  17. Job Satisfaction in Primary and Secondary School Teachers in Areas under the Andalusian Regional Strategy for Social Cohesion and Inclusion in Disadvantaged Areas (ARSSCIDA)

    The International Journal of Diversity in Education, Vol. 2, pp. 59-80

  18. La Evaluación de un modelo de Innovación Pedagógica basado en Comunidades Profesionales de Aprendizaje

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 28, Núm. 1, pp. 1-24

  19. La desigualdad de la mujer española en la sociedad, analizada desde su participación en el equipo olímpico español

    Desafíos de género en la educación, cultura y sociedad: un análisis multidimensional (Dykinson), pp. 515-533

  20. Leadership capacities of chilean school principals according to the perceptions of their teachers

    IJELM, International Journal of Educational Leadership and Management, Vol. 12, Núm. 2, pp. 135-156