CLEMENTE
RODRÍGUEZ SABIOTE
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
JOSÉ
ÁLVAREZ RODRÍGUEZ
CATEDRÁTICO DE UNIVERSIDAD
Publikationen, an denen er mitarbeitet JOSÉ ÁLVAREZ RODRÍGUEZ (21)
2023
-
Knowledge structures of scientific production on COVID-19 in the sphere of education: the case of publications indexed in the Web of Science during 2020
Quality and Quantity, Vol. 57, Núm. 5, pp. 4285-4305
2022
-
Importancia de los indicadores metodológicos-analíticos en el nivel de concreción de los diseños de investigación de los artículos científicos en educación
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 40, Núm. 2, pp. 365-383
2021
-
Psychometric Properties of the Spanish Version of the Cognitive Emotional Regulation Difficulties Questionnaire (CERQ) in Higher Education Students in Times of Covid-19
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Using chi-squared automatic interaction detection modelling to identify student opinion profiles regarding same-sex couples as a family structure
Heliyon, Vol. 7, Núm. 3
2020
-
Active learning in an environment of innovative training and sustainability. Mapping of the conceptual structure of research fronts through a bibliometric analysis
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 19, pp. 1-18
-
Development of nomophobia profiles in education students through the use of multiple correspondence analysis
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 21, pp. 1-16
-
Validación de una escala sobre medición de la nomofobia
Investigación e innovación educativa: tendencias y retos (Dykinson), pp. 109-122
2019
-
Análisis y establecimiento de una jerarquía de valores del alumnado de ciclos formativos de grado medio-superior de formación profesional mediante un proceso de triangulación analítica
Revista complutense de educación, Vol. 30, Núm. 1, pp. 109-129
2018
-
Methodological limitations and feasible solutions in the assessment and grade calculation obtained through the rubrics as skills assessment strategies of higher education students and other levels
Meta: Avaliacao, Vol. 10, Núm. 30, pp. 621-637
-
Study of competencies for the Nursing programs of National University College of Puerto Rico from the perspective of students, teachers and employers
Educacion Medica, Vol. 19, pp. 375-380
2017
-
Comparative-Causal Study of the Immigration’s Term in Students of the University of Granada, Spain
Paidèia: Graduate Program in Psychology, Vol. 27, Núm. 68, pp. 324-330
-
Do anxiety and English proficiency level affect writing performance in second language (L2) learning?
Journal of English Studies, Núm. 15, pp. 261-278
2015
-
Bibliometric Study and Methodological Quality Indicators of the Journal Porta Linguarum During Six Year Period 2008-2013
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 24, pp. 135-150
-
Professors’ perceptions of distance education in virtual environments: The case of the Education Faculty of University of Al-Yarmouk (Jordan)
Digital Education Review, Núm. 28, pp. 145-162
2013
-
La problemática de la función directiva en primaria desde posiciones encontradas: los directores frente al profesorado.
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 17, Núm. 2, pp. 421-440
2012
-
Valoración de alumnos universitarios sobre la deontología profesional: un estudio realizado en la Licenciatura de Pedagogía de la Universidad de Granada (España)
Interdisciplinaria: Revista de psicología y ciencias afines = journal of psychology and related sciences, Vol. 29, Núm. 1, pp. 23-42
2011
-
Estudio de los valores para la empleabilidad en formación profesional
JETT, Vol. 2, Núm. 1, pp. 21-27
2009
-
Los programas extraordinarios de atención a la diversidad: implicaciones psicológicas, académico-cognitivas y sociales en el alumnado de la comunidad autónoma de Andalucía
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 13, Núm. 3, pp. 175-192
2008
-
El valor de la institución familiar en los jóvenes universitarios de la Universidad de Granada
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 60, Núm. 1, pp. 7-22
2006
-
Caracterización de los desajustes asociados a la reforma de planes de estudio universitarios en España. El caso de la facultad de ciencias de la educación de la universidad de Granada
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 10, Núm. 2