DAVID
CABALLERO MARISCAL
Publikationen (41) Publikationen von DAVID CABALLERO MARISCAL
2024
-
Assessing information, media and data literacy in academic libraries: Approaches and challenges in the research literature on the topic
Journal of Academic Librarianship, Vol. 50, Núm. 5
-
Percepciones de maestros en prácticas sobre aceptación de tecnologías móviles en procesos de enseñanza-aprendizaje. Un estudio de caso
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 23, Núm. 1, pp. 81-104
-
Perceptions on mobile information among undergraduates before and after Covid-19: some comparisons
Ibersid: revista de sistemas de información y documentación = journal of information and documentation systems, Vol. 18, Núm. 1, pp. 149-163
2023
-
A strategic approach to information literacy: data literacy. A systematic review
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 6
2022
-
Experiences of information literacy and mobile technologies amongst undergraduates in times of COVID. A qualitative approach
Aslib Journal of Information Management, Vol. 74, Núm. 2, pp. 181-201
2021
-
Evaluación de la implantación de las aplicaciones móviles en las universidades españolas
Revista española de documentación científica, Vol. 44, Núm. 1, pp. 4
-
Exploring social sciences students’ perceptions on information literacy and the use of mobile technologies in higher education
College and Research Libraries, Vol. 82, Núm. 5, pp. 662-682
-
Percepción del estudiantado universitario del Grado de Educación Primaria sobre la adaptación al proceso y la metodología de enseñanza-aprendizaje tras la pandemia
Desafíos de la investigación y la innovación educativa ante la sociedad inclusiva (Dykinson), pp. 101-114
2020
-
Attitudes, perceptions and prospectings on mobile information literacy training: Design and validation of the MOBILE-APP questionnaire
Journal of Librarianship and Information Science, Vol. 52, Núm. 1, pp. 208-223
-
Belief in importance of information literacy abilities among undergraduates. Underlying factors and analysis of variance
Reference Services Review, Vol. 48, Núm. 4, pp. 559-577
-
Information literacy trends in higher education (2006–2019): visualizing the emerging field of mobile information literacy
Scientometrics, Vol. 124, Núm. 2, pp. 1479-1510
-
MOBILE-APPS questionnaire: Developing and validating a scale to measure the attitudes and perceptions of undergraduate students on mobile information literacy
Journal of Librarianship and Information Science, Vol. 52, Núm. 4, pp. 1063-1072
-
Spanish teacher education students’ values and satisfaction with life
International Journal of Educational Psychology: IJEP, Vol. 9, Núm. 1, pp. 24-54
2019
-
Scientific production on mobile information literacy in higher education: a bibliometric analysis (2006–2017)
Scientometrics, Vol. 120, Núm. 1, pp. 57-85
-
The Attitudes of Teachers-in-Training Towards Information Literacy Skills and the Inclusion of Mobile Devices in the Process of Teacher Education
Communications in Computer and Information Science
2018
-
Ecos del enfrentamiento armado guatemalteco veinte años después del conflicto. El arraigo de la violencia
Liminar: estudios sociales y humanísticos, Vol. 16, Núm. 1, pp. 150-168
-
Experiencia de asesoramiento del proyecto “Acompañamiento pedagógico domiciliario en Santa Elena (Argentina)”
Cambiar la educación para cambiar el mundo: compartir e innovar para una educación integral: comunicaciones I Congreso Internacional Cátedra abierta Scholas Occurrentes, Universidad Católica de Valencia "San Vicente Mártir", 29-31 de marzo de 2017
-
Nombres tradicionales kamba como instrumento de relación y elemento representativo de identidad y patrimonio intangible entre los akamba del área rural Machakos
Erebea: Revista de Humanidades y Ciencias Sociales, Núm. 8, pp. 61-87
2017
-
La religiosidad maya- achi’ guatemalteca como fundamento de su identidad cultural
Revista Cultura y religión, Vol. 11, Núm. 2
2015
-
Cultural angle and degrees of transculturation in multicultural societies
Mediterranean Journal of Social Sciences, Vol. 6, Núm. 4S3, pp. 590-594