JUAN
DÍAZ GODINO
Investigador en el periodo 2019-2020
Publicaciones (247) Publicaciones de JUAN DÍAZ GODINO
2024
-
Análisis ontosemiótico de la emergencia y evolución del razonamiento funcional
RIME: Revista de Investigación en Matemática y su Enseñanza, Vol. 1, Núm. 1, pp. 9-37
2023
-
Comparing the views of the theory of objectification and the onto-semiotic approach on the school algebra nature and learning
Mathematics Education Research Journal, Vol. 35, Núm. 3, pp. 475-496
-
Diálogo entre la teoría antropológica de lo didáctico y el enfoque ontosemiótico en educación matemática sobre las nociones de juicio de valor, praxeología y paradigma didáctico
Educación matemática, Vol. 35, Núm. 1, pp. 229-254
-
Onto-semiotic Analysis of Diagrammatic Reasoning
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 21, Núm. 5, pp. 1495-1520
-
Onto-semiotic Approach to the Philosophy of Educational Mathematics
PARADIGMA, pp. 07-33
-
Significados intuitivos y formales de la integral definida en la formación de ingenieros
Revista Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa, Vol. 25, Núm. 2, pp. 135-168
-
Theory of didactical suitability: An enlarged view of the quality of mathematics instruction
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 6
-
Una mirada a la socioepistemología desde el enfoque ontosemiótico en didáctica de las matemáticas
PädiUAQ, Vol. 6, Núm. 11, pp. 1-18
2022
-
Algebraization levels in the study of probability
Mathematics, Vol. 10, Núm. 1
-
Analysing theories of meaning in mathematics education from the onto-semiotic approach
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 53, Núm. 10, pp. 2609-2636
-
Assessing the Epistemic Analysis Competence of Prospective Primary School Teachers on Proportionality Tasks
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 20, Núm. 2, pp. 367-389
-
Competencia de futuros profesores de matemáticas para el análisis de la idoneidad didáctica de una lección sobre proporcionalidad en un libro de texto
Educación matemática, Vol. 34, Núm. 2, pp. 39-71
-
Elaboración de una guía de análisis de libros de texto de matemáticas basada en la teoría de la idoneidad didáctica
Educaçao e Pesquisa: Revista da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, Vol. 48, Núm. 1
-
Guía de análisis de lecciones de libros de texto de Matemáticas en el tema de proporcionalidad
Uniciencia, Vol. 36, Núm. 1
-
LINKING LEARNING AND INSTRUCTIONAL THEORIES IN MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
On metaphors in thinking about preparing mathematics for teaching: In memory of José (“Pepe”) Carrillo Yáñez (1959–2021)
Educational Studies in Mathematics, Vol. 111, Núm. 2, pp. 253-270
-
Prospective Primary School Teachers’ Competence for the Cognitive Analysis of Students’ Solutions to Proportionality Tasks
Journal fur Mathematik-Didaktik, Vol. 43, Núm. 2, pp. 347-376
-
Prospective mathematics teachers’ competence for analysing the didactic suitability of a proportionality lesson in a textbook
Educacion Matematica, Vol. 34, Núm. 2, pp. 39-71
-
Prospective primary school teachers’ competence for analysing the difficulties in solving proportionality problem
Mathematics Education Research Journal, Vol. 34, Núm. 2, pp. 269-291
-
SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education