JEAN TODD
STEPHENSON
Investigadora en el periodo 2009-2018
Publicaciones (27) Publicaciones de JEAN TODD STEPHENSON
2016
-
Recite, play and pronounce english joyfully with rhymes and chants!
Dedica. Revista de Educação e Humanidades, Núm. 10, pp. 137-144
2015
-
From Torres Bermejas to the Crimson Towers: Challenges arising and choices made in translating architectural texts in spanish into English
Dedica. Revista de Educação e Humanidades, Núm. 8, pp. 175-188
-
Las Siete Edades del Hombre
Dedica. Revista de Educação e Humanidades, Núm. 7, pp. 187-192
2014
-
"Quizás, quizás, quizás": Translators' dilemmas and solutions when translating Spanish songs into English
Dedica. Revista de Educação e Humanidades, Núm. 6, pp. 139-151
-
"Quizás, quizás, quizás.": Translators' dilemmas when translating Spanish songs into English and some solutions they have found
Identidades culturales: Educación, Artes y Humanidades
2012
-
Foreign Language Anxiety and Oral Exam Performance: A Replication of Phillips's MLJ Study.
Modern language journal, Vol. 96, Núm. 2, pp. 170-189
-
La ansiedad ante la evaluación y sus asociaciones con el rendimiento en el aprendizaje de los idiomas extranjeros y segundos
Actas del VII Congreso ACLES: Multilingüismo en los centros de lengua universitarios: evaluación, acreditación, calidad y política lingüística (Universidad de Granada), pp. 78-88
-
Resultados de la investigación empírica de alumnos CLIL "Bilingües" estudiando medicina en una universidad española
Arte e Cultura Populares
-
Resultados de la investigación empírica de alumnos CLIL 'Bilingües' estudiando Medicina en una universidad española
Dedica. Revista de Educação e Humanidades, Núm. 2, pp. 307-322
-
The Foreign Language Classroom Anxiety Scale, FLCAS (Horwitz, Horwitz & Cope, 1986): a tool for measuring anxiety in language learning and performance in English for Specific Purpose students
Empiricism and analytical tools for 21 Century applied linguistics: selected papers from the XXIX International Conference of the Spanish Association of Applied Linguistics (AESLA) [Salamanca, 4-6 May 2011]
2011
-
Actividades para el fomento de la socialización: actividad con papiroflexia y actividad de lectura cooperativa
Exedra: Revista Científica, Núm. 2, pp. 341-350
-
Los desafíos de realizar la investigación en el aula: el caso de un estudio réplica sobre la ansiedad en el aprendizaje del inglés
Dedica. Revista de Educação e Humanidades, Núm. 1, pp. 365-382
-
Seguimiento en el ámbito universitario de los alumnos provenientes del sistema bilingüe secundario
Dedica. Revista de Educação e Humanidades, Núm. 1, pp. 407-424
-
Trabajos sobre estamentos educativos y diferencias culturales en la base de datos ERIC
Exedra: Revista Científica, Núm. 2, pp. 123-136
2010
-
Foreign language anxiety in spanish students of english for professional purposes: its relationships with self-assessed levels, with expectations of success, and with actual performance in the four skills
Professional English in the european context: the EHEA challenge (Peter Lang USA), pp. 349-368
-
II.V. Interculturalidad y Estamentos de la educación: la productividad recogida en la Base de Datos ERIC entre 2007 y 2010.
Diferencias culturales desde la perspectiva de los sectores educativos (Fernando Ramos), pp. 71-78
-
Responsibility for performace in english language skills: Some empirical evidence for parental influence in children and in adults
Arte y ciencia: Creación y responsabilidad (Fernando Ramos), pp. 197-216
-
V.V. El fomento de la socialización: Juego con papirofléxia y Ejercicio de lectura cooperativa.
Diferencias culturales desde la perspectiva de los sectores educativos (Fernando Ramos), pp. 139-142
2009
-
Spanish students' performance on an international proficiency test in english: demographic, academic, cognitive, and affective correlates ande predictors
Investigación en educación y derechos humanos (Fernando Ramos), pp. 419-445
-
Todo está en el aire - It's all in the air. An examination of UP and DOWN orientational metaphors, their possible experiential origins, and similarities and differences between them in English and Spanish
Diálogo e comunicaçao intercultural: A educaçao com as artes (Fernando Ramos), pp. 279-298