DIDÁCTICA DE LA MATEMÁTICA
DEPARTAMENTO
Universitat de Barcelona
Barcelona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de Barcelona (21)
2023
-
Comparing the views of the theory of objectification and the onto-semiotic approach on the school algebra nature and learning
Mathematics Education Research Journal, Vol. 35, Núm. 3, pp. 475-496
-
What Theories and Methodologies Are Appropriate for Studying Phenomena Related to Mathematics Curriculum Reforms?
New ICMI Study Series (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 193-217
2022
-
SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
The Spin–Spin Problem in Celestial Mechanics
Journal of Nonlinear Science, Vol. 32, Núm. 6
2020
-
Intervenciones en el trabajo con una tarea de generalización que involucra las formas directa e inversa de una función en sexto de primaria
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 14, Núm. 3, pp. 204-225
2018
-
Análisis de narrativas de futuros profesores con el modelo de conocimientos y competencias didáctico-matemáticas (ccdm)
Investigación en Educación Matemática XXII
-
Assessing key epistemic features of didactic-mathematical knowledge of prospective teachers: the case of the derivative
Journal of Mathematics Teacher Education, Vol. 21, Núm. 1, pp. 63-94
-
Conocimientos profesionales en el diseño y gestión de una clase sobre semejanza de triángulos. Análisis con herramientas del modelo CCDM
Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 13, pp. 63-83
2017
-
Enfoque ontosemiótico de los conocimientos y competencias del profesor de matemáticas
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 31, Núm. 57, pp. 90-113
2016
-
Articulando conocimientos y competencias del profesor de matemáticas: El modelo CCDM
Investigación en Educación Matemática XX
-
Articulating mathematics teachers' knowledge and competences: the DMKC model
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XX
2015
-
A proposal for the analysis of prospective teachers' mathematical practices on derivatives
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 29, Núm. 51, pp. 60-89
2014
-
El Caso Victor: Dificultades metacognitivas en la resolución de problema
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 28, Núm. 48, pp. 255-275
-
Explorando aspectos relevantes del conocimiento didáctico-matemático sobre la derivada de profesores en formación inicial
Investigación en Educación Matemática XVIII
2013
-
The emergence of objects from mathematical practices
Educational Studies in Mathematics, Vol. 82, Núm. 1, pp. 97-124
2012
-
One episode, two lenses: A reflective analysis of student learning with computer algebra from instrumental and onto-semiotic perspectives
Educational Studies in Mathematics, Vol. 82, Núm. 1, pp. 23-49
2011
-
Why is the learning of elementary arithmetic concepts difficult? Semiotic tools for understanding the nature of mathematical objects
Educational Studies in Mathematics, Vol. 77, Núm. 2-3, pp. 247-265
2009
-
AN INTEGRATIVE THEORETICAL SYSTEM FOR MATHEMATICS EDUCATION: THE ONTO-SEMIOTIC APPROACH TO MATHEMATICAL KNOWLEDG AND INSTRUCTION
PME 33: PROCEEDINGS OF THE 33RD CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR THE PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL 5
-
HOLISTIC ANALYSIS AND EVALUATION OF MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING PROCESSES
PME 33: PROCEEDINGS OF THE 33RD CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR THE PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL 1
-
Hypothesis probability or statistical significance? Inference for the mean in a normal distribution
Methodology, Vol. 5, Núm. 1, pp. 35-39