Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación (12)

2024

  1. Sentido numérico: relación de sus componentes desde el significado del número natural

    Revista de educación de la Universidad de Granada, Núm. 31, pp. 19-34

2022

  1. Effectiveness of Teaching Mini Handball through Non-Linear Pedagogy in Different Socioeconomic Contexts: A Pilot Study

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 20

  2. Prospective primary teachers’ initial mathematical problem-solving knowledge

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology

  3. What problem-solving knowledge is required in mathematical teaching? A curricular approach

    Curriculum Perspectives, Vol. 42, Núm. 1

2021

  1. Mathematical problem-solving in two teachers' knowledge models: A critical analysis

    Mathematics Teaching-Research Journal, Vol. 13, Núm. 1, pp. 71-93

  2. Prospective elementary teachers’ pedagogical knowledge for mathematical problem solving

    Mathematics, Vol. 9, Núm. 15

  3. Prospective primary teachers’ mathematical problem solving knowledge

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 35, Núm. 71, pp. 1416-1437

2020

  1. La investigación sobre el profesor de primaria y la enseñanza de la resolución de problemas de matemáticas

    Experiencia en contenidos curriculares docentes (Tirant Humanidades), pp. 343-354

2019

  1. La motivación hacia la lectura de textos literarios

    Revista de Ciencias de la Educación, Docencia, Investigación y Tecnologías de la Información: CEDOTIC, Vol. 4, Núm. 1, pp. 95-114

  2. Las prácticas docentes en la enseñanza de la lectura de textos literarios

    Revista de Ciencias de la Educación, Docencia, Investigación y Tecnologías de la Información: CEDOTIC, Vol. 4, Núm. 2, pp. 95-120

2008

  1. Educational quasi-market in Chile: The discourse of policy makers

    Education Policy Analysis Archives, Vol. 16, pp. 1-44