INFOSFERA: INFORMACIÓN Y CONO
INFOSFERA: INFORMACIÓN Y CONOCIMIENTO PARA LA ALFABETIZACIÓN DIGITAL
Publicacions (79) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a
2023
-
A strategic approach to information literacy: data literacy. A systematic review
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 6
-
Discovering the synergies among information literacy and mobile learning in higher education
Ibersid: revista de sistemas de información y documentación = journal of information and documentation systems, Vol. 17, Núm. 2, pp. 73-85
2022
-
Experiences of information literacy and mobile technologies amongst undergraduates in times of COVID. A qualitative approach
Aslib Journal of Information Management, Vol. 74, Núm. 2, pp. 181-201
-
From competencies to threshold concepts through the information literate university. A faculty's perspective
Journal of Academic Librarianship, Vol. 48, Núm. 3
-
Tendencias en la producción científica iberoamericana sobre alfabetización informacional y mediática
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 9, pp. 117-147
2021
-
Evaluación de la implantación de las aplicaciones móviles en las universidades españolas
Revista española de documentación científica, Vol. 44, Núm. 1, pp. 4
-
Exploring social sciences students’ perceptions on information literacy and the use of mobile technologies in higher education
College and Research Libraries, Vol. 82, Núm. 5, pp. 662-682
-
Perceptions of information literacy competencies among future psychology professionals: a comparative study in Spain and Portugal
Aslib Journal of Information Management, Vol. 73, Núm. 3, pp. 345-366
-
Single-trial recognition of video gamer’s expertise from brain haemodynamic and facial emotion responses
Brain Sciences, Vol. 11, Núm. 1, pp. 1-20
-
Understanding ethics and quality in information literacy: A multidimensional approach
Portal, Vol. 21, Núm. 4, pp. 835-858
-
Visibilidad de los servicios de alfabetización informacional de las bibliotecas universitarias españolas según sus webs: Diseño y validación de un programa de autoevaluación
El profesional de la información, Vol. 30, Núm. 3
2020
-
Attitudes, perceptions and prospectings on mobile information literacy training: Design and validation of the MOBILE-APP questionnaire
Journal of Librarianship and Information Science, Vol. 52, Núm. 1, pp. 208-223
-
Belief in importance of information literacy abilities among undergraduates. Underlying factors and analysis of variance
Reference Services Review, Vol. 48, Núm. 4, pp. 559-577
-
Information literacy trends in higher education (2006–2019): visualizing the emerging field of mobile information literacy
Scientometrics, Vol. 124, Núm. 2, pp. 1479-1510
-
MOBILE-APPS questionnaire: Developing and validating a scale to measure the attitudes and perceptions of undergraduate students on mobile information literacy
Journal of Librarianship and Information Science, Vol. 52, Núm. 4, pp. 1063-1072
-
Nuevos procedimientos experimentales para predecir el nivel de experiencia y estilo de aprendizaje mediante videojuegos
X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020). Libro de Actas
2019
-
Alfabetización informacional y tecnologías móviles. Una mirada de la producción científica desde el impacto de la altmetría
Información y sociedad: estudios hispano-brasileños (Universidad Complutense de Madrid), pp. 223-242
-
Exploring attitudes towards information competencies of students and faculty: A disciplinary perspective
Journal of Librarianship and Information Science, Vol. 51, Núm. 1, pp. 260-274
-
Gender perspective on information literacy: An interdisciplinary and multidimensional analysis within higher education settings
Library and Information Science Research, Vol. 41, Núm. 4
-
How a cycle of information literacy assessment and instruction stimulates attitudes and motivations of LIS students: A competency-based case study
Journal of Librarianship and Information Science, Vol. 51, Núm. 2, pp. 370-386