ELENA
CASTRO RODRÍGUEZ
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (51) Publicaciones de ELENA CASTRO RODRÍGUEZ
2023
-
Interventions of an early childhood teacher during problem-solving activities
European Early Childhood Education Research Journal
-
Los números racionales en los currículos de Educación General Básica de Chile (1974-2012)
Revista Electrónica Educare, Vol. 27, Núm. 3
-
Strategies and representations according to the thinking style of high school students in a modeling task
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 37, Núm. 76, pp. 555-576
2022
-
Evolución histórica de las matemáticas en la formación de los maestros de Educación Infantil en España
Investigación en educación matemática: homenaje a los profesores Pablo Flores e Isidoro Segovia (Octaedro), pp. 155-171
-
Meanings Expressed by Primary Schoolchildren When Solving a Partitioning Task
Mathematics, Vol. 10, Núm. 8
-
Prospective primary teachers’ initial mathematical problem-solving knowledge
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
-
Resolución de una tarea de modelización matemáticas por estudiantes de educación secundaria
Docencia para el siglo XXI : avances metodológicos y nuevas estrategias (Tirant Humanidades), pp. 449-462
-
Specific Mathematics Learning Objectives Expressed by Teachers in Training
INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF MATHEMATICS EDUCATION, Vol. 17, Núm. 2
-
University students’ engagement with digital mathematics textbooks: a case of linear algebra
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
-
What problem-solving knowledge is required in mathematical teaching? A curricular approach
Curriculum Perspectives, Vol. 42, Núm. 1
2021
-
Educación STEM y formación del profesorado de primaria en España
Revista de educación, Núm. 393, pp. 353-378
-
Errors middle school students make when performing mathematical modelling tasks
Acta Scientiae, Vol. 23, Núm. 2, pp. 29-57
-
Estrategias y representaciones en la resolución de una tarea de modelización matemática
Investigación en Educación Matemática XXIV
-
Knowledge of preservice elementary teachers on fractions
Uniciencia, Vol. 35, Núm. 2
-
Mathematical problem-solving in two teachers' knowledge models: A critical analysis
Mathematics Teaching-Research Journal, Vol. 13, Núm. 1, pp. 71-93
-
Pre-service primary teachers' knowledge on fractions
Uniciencia, Vol. 35, Núm. 2
-
Prospective elementary teachers’ pedagogical knowledge for mathematical problem solving
Mathematics, Vol. 9, Núm. 15
-
Prospective primary teachers’ mathematical problem solving knowledge
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 35, Núm. 71, pp. 1416-1437
2020
-
Estrategias y traducciones entre representaciones al resolver tareas de modelización matemática
X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020). Libro de Actas
-
La investigación sobre el profesor de primaria y la enseñanza de la resolución de problemas
X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020). Libro de Actas