Publicaciones (89) Publicaciones de JUAN FRANCISCO RUIZ HIDALGO

2023

  1. Pre-service teachers’ understanding of the derivative of a function at a point

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 54, Núm. 4, pp. 483-510

  2. What Theories and Methodologies Are Appropriate for Studying Phenomena Related to Mathematics Curriculum Reforms?

    New ICMI Study Series (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 193-217

2022

  1. Conversions Between Trigonometric Representation Systems by Pre-service Secondary School Teachers

    PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 16, Núm. 3, pp. 237-263

  2. Cómo las representaciones y los modos de uso enriquecen las definiciones de límite

    Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 69

  3. El rincón de ESTALMAT: propiedades de triángulos: de lo visual a lo general

    Suma: Revista sobre Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas, Núm. 102, pp. 73-80

  4. Errors concerning Statistics and Probability in Spanish Secondary School Textbooks

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 24

  5. Estrategias de estimación en futuros maestros

    Investigación en educación matemática: homenaje a los profesores Pablo Flores e Isidoro Segovia (Octaedro), pp. 231-249

  6. Formación y desarrollo profesional del profesorado de matemáticas

    Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática (Editorial Universidad de Granada), pp. 481-530

  7. MEANINGS OF LIMIT OF A FUNCTION ENRICHED BY MEANS OF REPRESENTATIONS AND MODES OF USE

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  8. Meanings Expressed by Primary Schoolchildren When Solving a Partitioning Task

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 8

  9. Problemas de Cálculo en pruebas de acceso al Cuerpo de Profesores de Matemáticas de Enseñanza Secundaria

    Revista de educación de la Universidad de Granada, Núm. 29, pp. 21-42

  10. Reasoning, Representing, and Generalizing in Geometric Proof Problems among 8th Grade Talented Students

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 5

  11. Sentido matemático Escolar

    Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática (Editorial Universidad de Granada), pp. 56-79

  12. Specific Mathematics Learning Objectives Expressed by Teachers in Training

    INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF MATHEMATICS EDUCATION, Vol. 17, Núm. 2

2021

  1. Análisis de las definiciones de límite que brindan estudiantes universitarios

    Uniciencia, Vol. 35, Núm. 2

  2. DERIVATIVE TASKS PROPOSED BY TEACHERS IN TRAINING

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  3. Inverse reformulations of a modelling problem proposed by prospective teachers in Spain

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 52, Núm. 4, pp. 491-505

2020

  1. Análisis de los argumentos dados por docentes en formación a una tarea sobre derivadas

    PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 14, Núm. 3, pp. 173-203

  2. La derivada en los libros de texto de 1º de bachillerato: Un análisis a las tareas propuestas

    Avances de investigación en educación matemática, Núm. 18, pp. 87-102

  3. Making STEM education objectives sustainable through a tutoring program

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 16