Publicaciones (58) Publicaciones de VERÓNICA ALBANESE

2023

  1. Analysis of primary school students’ answers to fair game tasks: An experience with preservice teachers

    BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 39, Núm. 3

  2. Contextualized Mathematical Problems: Perspective of Teachers about Problem Posing

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 1

  3. Cuentos y matemáticas en infantil con futuros docentes

    Hacia nuevos estándares educativos para una educación de calidad (Dykinson), pp. 87-93

  4. Mathematics problems elaborated by teachers: An analysis from the culturally significant contextualization

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 37, Núm. 76, pp. 731-753

  5. Unravelling mathematical practices and social geometry from and with the fishing community

    Revista colombiana de educación, Núm. 87

2022

  1. Análisis cognitivo de tareas de comparación de probabilidades por futuro profesorado de Educación Primaria

    Uniciencia, Vol. 36, Núm. 1

  2. Approaching Euclidean proofs through explorations with manipulative and digital artifacts

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology

  3. Bundles of ethnomathematical expertise residing with handicrafts, occupations, and other activities across cultures

    Handbook of Cognitive Mathematics (Springer International Publishing), pp. 129-160

  4. De España a Italia: materiales manipulativos y cálculo táctico

    Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 73

  5. HOW PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL TEACHERS INTERPRET PUPILS’ SOLUTIONS TO A FAIR GAME TASK

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  6. Practicas locales y tareas matemáticas contextualizas desde Andalucía, España.

    Revista Latinoamericana de Etnomatemática, Vol. 15, Núm. 1, pp. 41-63

  7. Science Education and Indigenous Knowledge in a Decolonial Perspective: An Argentine Case

    Acta Scientiae, Vol. 24, Núm. 2, pp. 150-177

2021

  1. 50 meters east from the ancient big fig tree: cultural ways of approaching spatial location with ethnomathematical potential

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 35, Núm. 71, pp. 1678-1700

  2. Problemas matemáticos en el caso de un currículo: Análisis con base en el contexto y en la contextualización

    Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 19, pp. 39-54

  3. Reflexión sobre la elaboración de un problema de probabilidad con contextualización significativa

    Investigación educativa en contextos de pandemia (Dykinson), pp. 1055-1065

2020

  1. Análisis a priori de una tarea explorativa con plegado de papel y geogebra

    La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 715-719

  2. Configuración de conocimientos implicados en una tarea escolar que combina el uso de paper folding y GeoGebra

    Tecnologías educativas y estrategias didácticas

  3. Mathematics conceptions by teachers from an ethnomathematical perspective

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 34, Núm. 66, pp. 1-21

2019

  1. Literacia costera e sostenibilidad - de la colaboración a la acción local

    Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo: 2019

2018

  1. Abordar la ubicación espacial y el plano cartesiano desde la interculturalidad

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 82, pp. 23-30