JUAN ANTONIO
LÓPEZ NÚÑEZ
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
JUAN ANTONIO LÓPEZ NÚÑEZ-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (33)
2024
-
Creation of social interaction environments with robot for autistic children: analysis of assessment instruments and type of activities
Journal of Enabling Technologies, Vol. 18, Núm. 1, pp. 13-27
2023
-
Augmented reality in education. A scientific mapping in Web of Science
Interactive Learning Environments, Vol. 31, Núm. 4, pp. 1860-1874
-
Flipped Learning como alternativa pedagógica para el trabajo de la expresión musical en tiempos de pandemia
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 47, pp. 384-393
2022
-
STEAM in Primary Education. Impact on Linguistic and Mathematical Competences in a Disadvantaged Context
Frontiers in Education, Vol. 7
2021
-
Aplicación trietápica del flipped learning en el área de las ciencias
Campus Virtuales, Vol. 10, Núm. 1, pp. 35-47
-
Digitizing the teaching and learning process: Resources for creating digital educational content
Investigación educativa en contextos de pandemia (Dykinson), pp. 90-97
-
Do age and educational stage influence no-mobile-phone phobia?
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 9
-
Factores incidentes en el profesorado para la elección del aprendizaje invertido como referente metodológico
Educar, Vol. 57, Núm. 1, pp. 223-240
-
Herramientas tecnopedagógicas para la creación de fllipped classrooms
Innovaciones metodológicas en los procesos de enseñanza-aprendizaje del siglo XXI (Octaedro), pp. 9-24
-
Promotion of ICT for digital education: proposals for their inclusion in learning spaces
Investigación e innovación educativa frente a los retos para el desarrollo sostenible (Dykinson), pp. 77-85
-
Scientific production of flipped learning and flipped classroom in Web of Science
Texto Livre, Vol. 14, Núm. 1
-
Twitch as a techno-pedagogical resource to complement the flipped learning methodology in a time of academic uncertainty
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 9
-
Usabilidad y prospectiva del aprendizaje a distancia en Formación Profesional determinado por la competencia digital
Aula abierta, Vol. 50, Núm. 1, pp. 471-480
2020
-
Análisis correlacional de los factores incidentes en el nivel de competencia digital del profesorado
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 1, pp. 143-159
-
Competencia digital docente para el uso y gestión analítica informacional del aprendizaje invertido
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 32, Núm. 2, pp. 226-241
-
Dietary intervention through flipped learning as a techno pedagogy for the promotion of healthy eating in secondary education
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 9
-
Education and diet in the scientific literature: A study of the productive, structural, and dynamic development in web of science
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 12
-
Efecto de la competencia digital docente en el uso del blended learning en formación profesional
Investigación bibliotecológica, Vol. 34, Núm. 83, pp. 187-205
-
Effectiveness of innovate educational practices with flipped learning and remote sensing in earth and environmental sciences-An exploratory case study
Remote Sensing, Vol. 12, Núm. 5
-
Gamification as a methodological complement to flipped learning—an incident factor in learning improvement
Multimodal Technologies and Interaction, Vol. 4, Núm. 2