Publicaciones (154) Publicaciones de ANTONIO VICENTE RODRÍGUEZ FUENTES

2024

  1. Neuroeducación, un desafío ante los restos educativos del siglo XXI

    RETOS XXI: Revista Educativa de Trabajos Orientados al Siglo XXI, Vol. 8, Núm. 1

2023

  1. Análisis del proceso de enseñanza-aprendizaje a través de entornos virtuales en etapa post-COVID

    Atenas: revista científico pedagógica, Vol. 1, Núm. 61, pp. 1-10

  2. Effectiveness of a digital literacy program in High School Basic education students

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 16, Núm. 34

  3. Evaluación de la competencia digital en educación básica secundaria: una revisión a los instrumentos de evaluación

    Tendencias en la investigación educativa para la actualización del profesorado en su competencia digital (Dykinson), pp. 57-70

  4. ICT training for educators of Granada for working with people with autism

    Heliyon, Vol. 9, Núm. 3

  5. La importancia de la motivación en Educación Primaria

    Propuestas didácticas para la nueva sociedad del conocimiento (Dykinson), pp. 1003-1012

  6. Las artes escénicas: una herramienta didáctica para alumnado con enfermedades minoritarias

    Propuestas didácticas para la nueva sociedad del conocimiento (Dykinson), pp. 725-734

  7. More Than Words: Anxiety, Self-Esteem, and Behavioral Problems in Children and Adolescents With Dyslexia

    Learning Disability Quarterly, Vol. 46, Núm. 2, pp. 77-91

  8. Opinions, training and requirements regarding ICT of educators in Florence and Granada for students with functional diversity

    Universal Access in the Information Society

  9. Reconocimiento y actitud hacia la investigación educativa en la Universidad

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 139-158

  10. Statistical Validation of the “ECODIES” Questionnaire to Measure the Digital Competence of Colombian High School Students in the Subject of Mathematics

    Mathematics, Vol. 11, Núm. 1

  11. University Coaching Experience and Academic Performance

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 3, pp. 248

  12. Utilidad de las apps sobre autismo por parte de docentes de Florencia

    Tendencias en la investigación educativa para la actualización del profesorado en su competencia digital (Dykinson), pp. 661-672

2022

  1. Emotional intelligence, age and origin: the mediating role of self-efficacy in the regulation of affectivity in future disability support teachers

    Life Span and Disability, Vol. 25, Núm. 1, pp. 151-174

  2. Functionality of Apps for People with Autism: Comparison between Educators from Florence and Granada

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 12

  3. Presentation and evaluation of a digital tool for sign language

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 34, Núm. 3, pp. 658-688

  4. Technologies in the education of children and teenagers with autism: evaluation and classification of apps by work areas

    Education and Information Technologies, Vol. 27, Núm. 3, pp. 4087-4115

  5. What students with intellectual disabilities know about writing planning

    Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 35, Núm. 3, pp. 834-842