JUAN
DÍAZ GODINO
Investigador en el periodo 2019-2020
MARÍA JOSÉ
BURGOS NAVARRO
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con MARÍA JOSÉ BURGOS NAVARRO (30)
2023
-
Significados intuitivos y formales de la integral definida en la formación de ingenieros
Revista Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa, Vol. 25, Núm. 2, pp. 135-168
-
Theory of didactical suitability: An enlarged view of the quality of mathematics instruction
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 6
2022
-
Algebraization levels in the study of probability
Mathematics, Vol. 10, Núm. 1
-
Analysing theories of meaning in mathematics education from the onto-semiotic approach
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 53, Núm. 10, pp. 2609-2636
-
Assessing the Epistemic Analysis Competence of Prospective Primary School Teachers on Proportionality Tasks
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 20, Núm. 2, pp. 367-389
-
Competencia de futuros profesores de matemáticas para el análisis de la idoneidad didáctica de una lección sobre proporcionalidad en un libro de texto
Educación matemática, Vol. 34, Núm. 2, pp. 39-71
-
Guía de análisis de lecciones de libros de texto de Matemáticas en el tema de proporcionalidad
Uniciencia, Vol. 36, Núm. 1
-
LINKING LEARNING AND INSTRUCTIONAL THEORIES IN MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Prospective Primary School Teachers’ Competence for the Cognitive Analysis of Students’ Solutions to Proportionality Tasks
Journal fur Mathematik-Didaktik, Vol. 43, Núm. 2, pp. 347-376
-
Prospective mathematics teachers’ competence for analysing the didactic suitability of a proportionality lesson in a textbook
Educacion Matematica, Vol. 34, Núm. 2, pp. 39-71
-
Prospective primary school teachers’ competence for analysing the difficulties in solving proportionality problem
Mathematics Education Research Journal, Vol. 34, Núm. 2, pp. 269-291
-
The Onto-semiotic Approach in Mathematics Education. Analysing Objects and Meanings in Mathematical Practice
Advances in the Anthropological Theory of the Didactic (Springer International Publishing), pp. 51-60
2021
-
Conocimiento didáctico-matemático de la proporcionalidad en futuros maestros de Educación Primaria
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 2, pp. 281-306
-
Evaluación de una intervención formativa con futuros profesores de matemáticas de secundaria sobre análisis de libros de texto
Investigación en Educación Matemática XXIV
-
Onto-semiotic complexity of the Definite Integral: Implications for teaching and learning Calculus
REDIMAT, Vol. 10, Núm. 1, pp. 4-40
-
Prospective high school mathematics teachers' assessment of the epistemic suitability of a proportionality textbook lesson
Acta Scientiae, Vol. 23, Núm. 4, pp. 169-206
2020
-
Didactical analysis of a lesson on proportionality of a primary school textbook using tools of the onto-semiotic approach
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 34, Núm. 66, pp. 40-68
-
Interweaving Transmission and Inquiry in Mathematics and Sciences Instruction
Communications in Computer and Information Science
-
La cuestión de la idoneidad de los vídeos educativos de matemáticas: una experiencia de análisis con futuros maestros de educación primaria
Revista española de pedagogía, Vol. 78, Núm. 275, pp. 27-49
-
Modelo ontosemiótico de referenciade la proporcionalidad: Implicaciones para la planificación curricular en primaria y secundaria
Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 18, pp. 1-20