Publicaciones (91) Publicaciones de MARÍA JOSÉ BURGOS NAVARRO

2024

  1. A model for problem creation: implications for teacher training

    Mathematics Education Research Journal

2023

  1. Análisis didáctico en la formación de maestros basado en las herramientas del Enfoque ontosemiótico. El caso de lecciones de proporcionalidad

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 11-34

  2. Competence of Analysis and Reflection on the Management of Textbook Lessons by Pre-Service Teachers

    Acta Scientiae, Vol. 25, Núm. 3, pp. 1-17

  3. Creación de problemas de probabilidad y razonamiento proporcional: una experiencia con maestros en formación

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 171-178

  4. Creación de problemas de proporcionalidad en la formación de docentes de primaria

    Uniciencia, Vol. 37, Núm. 1

  5. Creation of Problems by Prospective Teachers to Develop Proportional and Algebraic Reasonings in a Probabilistic Context

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 12

  6. Idoneidad didáctica de lecciones de proporcionalidad de libros de texto: una experiencia de análisis con maestros en formación

    PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 17, Núm. 2, pp. 171-199

  7. Significados intuitivos y formales de la integral definida en la formación de ingenieros

    Revista Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa, Vol. 25, Núm. 2, pp. 135-168

  8. Theory of didactical suitability: An enlarged view of the quality of mathematics instruction

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 6

2022

  1. Algebraization levels in the study of probability

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 1

  2. Analysing theories of meaning in mathematics education from the onto-semiotic approach

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 53, Núm. 10, pp. 2609-2636

  3. Análisis cognitivo de tareas de comparación de probabilidades por futuro profesorado de Educación Primaria

    Uniciencia, Vol. 36, Núm. 1

  4. Análisis ontosemiótico de los contenidos de probabilidad en los documentos curriculares de Perú

    Educación matemática, Vol. 34, Núm. 3, pp. 97-131

  5. Assessing the Epistemic Analysis Competence of Prospective Primary School Teachers on Proportionality Tasks

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 20, Núm. 2, pp. 367-389

  6. Competencia de futuros profesores de matemáticas para el análisis de la idoneidad didáctica de una lección sobre proporcionalidad en un libro de texto

    Educación matemática, Vol. 34, Núm. 2, pp. 39-71

  7. Developing Reflective Competence in Preservice Teachers by Analysing Textbook Lessons: The Case of Proportionality

    Mathematics Teaching-Research Journal, Vol. 14, Núm. 4, pp. 165-191

  8. Developing reflective competence in prospective mathematics teachers by analyzing textbooks lessons

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 18, Núm. 6

  9. Didactic Suitability of Official Peruvian Secondary Education Curriculum Materials in Probability

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 36, Núm. 73, pp. 888-922

  10. Guía de análisis de lecciones de libros de texto de Matemáticas en el tema de proporcionalidad

    Uniciencia, Vol. 36, Núm. 1

  11. HOW PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL TEACHERS INTERPRET PUPILS’ SOLUTIONS TO A FAIR GAME TASK

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education