DIDÁCTICA DE LA EXPRESIÓN MUSICAL, PLÁSTICA Y CORPORAL
Departamento
Universidad Autónoma de Baja California
Mexicali, MéxicoPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Baja California (20)
2024
-
Prediction of disruptive behaviors from boredom and satisfaction with physical education
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 19, Núm. 59, pp. 89-101
2023
-
Goal Orientations of Secondary School Students and Their Intention to Practise Physical Activity in Their Leisure Time: Mediation of Physical Education Importance and Satisfaction
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 4
-
Necesidad de capacitación de los docentes de educación física bajacalifornianos
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 49, pp. 835-844
-
Relationship between Psychological Needs and Academic Self-Concept in Physical Education Pre-Service Teachers: A Mediation Analysis
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 5
2022
-
Psychometric properties of the learning perception questionnaire in Mexican’s students
Scientific Reports, Vol. 12, Núm. 1
2021
-
Validation of the academic self-concept scale in the spanish university context
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 10
2020
-
Analysis of Misbehaviors and Satisfaction With School in Secondary Education According to Student Gender and Teaching Competence
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Prediction Model of Academic Performance and Satisfaction With School According to Some Subjects of Compulsory Secondary Education
Psychological Reports, Vol. 123, Núm. 2, pp. 435-451
2019
-
Comportamientos inadecuados y aburrimiento en educación física
BIAH 2018. International Congress of Body Image & Health 6, 7 y 8 de junio de 2018: Libro de actas
-
El clima motivacional como predictor de la satisfacción y aburrimiento en la educación física
BIAH 2018. International Congress of Body Image & Health 6, 7 y 8 de junio de 2018: Libro de actas
-
El docente de educación física y comportamientos negativos en el aula
BIAH 2018. International Congress of Body Image & Health 6, 7 y 8 de junio de 2018: Libro de actas
-
Influencia de la satisfacción, aburrimiento e importancia de la educación física en la intención de realizar actividad física extraescolar en adolescentes mexicanos
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 19, Núm. 3, pp. 205-215
-
Perfeccionismo interpersonal, miedo a fallar, y afectos en el deporte
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 19, Núm. 2, pp. 113-123
-
Prediction of intention to practice leisure-time physical activity according to the learning climate and self-determined motivation in physical education
Habilidad Motriz: revista de ciencias de la actividad física y del deporte, Núm. 52, pp. 63-72
-
Prediction of the Satisfaction With the Student Life, Based on Teaching Competence and Satisfaction With the School
Frontiers in Psychology, Vol. 10
-
Protocolo de estudio de las variables académicas, psicológicas y de actividad física que influyen en el rendimiento académico de adolescentes mexicanos y españoles | Protocol for the study of the academic, psychological and physical activity variables that influence the academic performance of Mexican and Spanish adolescents
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 12, Núm. 25, pp. 89-99
-
Relación entre el clima de aprendizaje en educación física y la percepción de los estudiantes en las competencias del profesorado
riccafd: Revista Iberoamericana de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, Vol. 8, Núm. 2, pp. 143-153
-
The relationships between high school subjects in terms of school satisfaction and academic performance in Mexican adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 18
2018
-
Can physical education contribute to learning English? Structural model from self-determination theory
Sustainability (Switzerland), Vol. 10, Núm. 10
-
Leisure-time physical activity in relation to the stages of changes and achievement goals in adolescents: Comparative study of students in Spain, Costa Rica, and Mexico
Sustainability (Switzerland), Vol. 10, Núm. 7