FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Facultad
Universidad de Costa Rica
San José, Costa RicaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Costa Rica (31)
2024
-
A model for problem creation: implications for teacher training
Mathematics Education Research Journal
-
Generalization strategies and representations used by final-year elementary school students
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 55, Núm. 1, pp. 23-43
2023
-
Análisis didáctico en la formación de maestros basado en las herramientas del Enfoque ontosemiótico. El caso de lecciones de proporcionalidad
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 11-34
-
Competence of Analysis and Reflection on the Management of Textbook Lessons by Pre-Service Teachers
Acta Scientiae, Vol. 25, Núm. 3, pp. 1-17
-
Creación de problemas de probabilidad y razonamiento proporcional: una experiencia con maestros en formación
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 171-178
-
Creación de problemas de proporcionalidad en la formación de docentes de primaria
Uniciencia, Vol. 37, Núm. 1
-
Generalization: strategies and representations used by sixth to eighth graders in a functional context
Mathematics Education Research Journal
-
Pre-service teachers’ understanding of the derivative of a function at a point
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 54, Núm. 4, pp. 483-510
-
Procesos en la creación de problemas matemáticos
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 559
-
Tareas propuestas por futuros docentes sobre el concepto de función
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 539-546
2022
-
Developing Reflective Competence in Preservice Teachers by Analysing Textbook Lessons: The Case of Proportionality
Mathematics Teaching-Research Journal, Vol. 14, Núm. 4, pp. 165-191
-
Guía de análisis de lecciones de libros de texto de Matemáticas en el tema de proporcionalidad
Uniciencia, Vol. 36, Núm. 1
-
Idoneidad didáctica de vídeos educativos de matemáticas: Una experiencia con estudiantes para maestro
RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa, Vol. 25, Núm. 3, pp. 341-366
-
Knowledge and Competencies of Prospective Teachers for the Creation of Proportionality Problems
Acta Scientiae, Vol. 24, Núm. 6, pp. 270-306
-
Knowledge of mathematics teachers in initial training regarding mathematical proofs: Logic-mathematical aspects in the evaluation of arguments
Uniciencia, Vol. 36, Núm. 1
-
Prospective mathematics teachers’ competence for analysing the didactic suitability of a proportionality lesson in a textbook
Educacion Matematica, Vol. 34, Núm. 2, pp. 39-71
-
Reflections of prospective teachers on the didactic suitability and use of a textbook lesson
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 36, Núm. 72, pp. 555-579
2021
-
Criterios de idoneidad emitidos por futuros maestros de primaria en la valoración de vídeos educativos de matemáticas
Uniciencia, Vol. 35, Núm. 2
-
DERIVATIVE TASKS PROPOSED BY TEACHERS IN TRAINING
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Evaluación de una intervención formativa con futuros profesores de matemáticas de secundaria sobre análisis de libros de texto
Investigación en Educación Matemática XXIV