DCEyS
DIDÁCTICA DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES Y DE LA SOSTENIBILIDAD
Publicaciones (359) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Design and Evaluation of an Innovative Pedagogical Strategy for Undergraduate Medical Students Learning Chemistry
Journal of Chemical Education, Vol. 101, Núm. 2, pp. 247-258
-
ESR dating of optically-bleached quartz grains: Evaluating measurement repeatability and reproducibility
Radiation Physics and Chemistry, Vol. 215
-
Investigating pre-service teachers’ use of social media for information about science
International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement
-
Preferences and Reasoning of 14-15 year-old Students in Relation to Natural or Synthetic Products in Different Contexts: Influence of an Instructional Module
Research in Science Education
-
Valoración de tecnologías inmersivas y enfoque STEM en la formación inicial del profesorado
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 27, Núm. 1, pp. 139-162
2023
-
A Mediterranean Dietary Pattern Is Associated with Greater Participation in Physical Activity and Better Health-Related Quality of Life among Students and Professors at the Melilla Campus (University of Granada)
Nutrients, Vol. 15, Núm. 18
-
A teaching proposal on the new water culture for students aged 14–15: design, application and evaluation in a Colombian context
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Adherence to the Mediterranean Diet Is Associated with Health-Related Quality of Life and Anthropometric Measurements in University Professors
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 13
-
Analysis of primary school students’ answers to fair game tasks: An experience with preservice teachers
BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 39, Núm. 3
-
Análisis de los contenidos de Genética en las pruebas de acceso a la universidad (2010-2019)
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 2, pp. 2104-2104
-
Análisis del impacto de un programa formativo STEM en los modelos mentales y la actitud de docentes en formación
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 16, Núm. 32, pp. 39-50
-
Aprendiendo sobre higiene alimentaria
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 112, pp. 1002-1002
-
Caloric and Lipid Profiles during Pregnancy in a Socio-Culturally Diverse Society
Foods, Vol. 12, Núm. 5
-
Contextualized Mathematical Problems: Perspective of Teachers about Problem Posing
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 1
-
Cuentos y matemáticas en infantil con futuros docentes
Hacia nuevos estándares educativos para una educación de calidad (Dykinson), pp. 87-93
-
Diseño y validación de un cuestionario sobre percepciones stem en el alumnado de educación primaria desde una perspectiva de género
Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 1299-1310
-
El agua, en el centro de los ODS, y los futuros docentes de Educación Primaria
Investigación en contextos educativos formales, no formales e informales: descubriendo nuevos horizontes en la educación (Dykinson), pp. 199-208
-
El profesorado de los grados de educación: sus competencias a debate
Educación y sociedad: claves interdisciplinares (Octaedro), pp. 211-219
-
Evaluating a Secondary Education Urban Ecology Project within the Framework of a Problem-Based Learning Methodology
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 9
-
Evaluation of a sustainable educational proposal with a STEM approach to improve attitudes towards science or mathematics in 5th and 6th grade primary school students in Spain
Investigacoes em Ensino de Ciencias, Vol. 28, Núm. 1, pp. 111-126